Campanie Charm Studios – studiu de caz

Am acceptat mănușa aruncată de voi pe grup acum câteva săptămâni și-am lăsat, deliberat, să treacă acest timp ca să-mi pot argumenta discursul.

De la momentul în care toată bula de ”lume bună” de pe Internet comenta mai mult sau mai puțin elegant despre campania Charm Studios. Câteva zile a părut a fi subiectul principal. Vă reamintiți sloganurile?

Adidașii tăi au patru dungi? Schimbă-ți jobul.
Ai văzut ***** doar pe cer? Schimbă-ți jobul.
Salariului tău îi lipsește o cifră? Shimbă-ți jobul.
Ai văzut Parisul doar în filme? Schimbă-ți jobul.

S-a afirmat că este campania lui Naumovici, că e bine făcută, că e gândită să ”prindă” la segment.
S-a dezbătut că nu e moral; că nu e tocmai legal; că e jalnic proiectată; că, în fapt, consolidează diferențele de gen și obiectificarea femeii; că încurajează minorele către direcții inadecvate și câte și mai câte…

Mii de share, unlike, sad, angry, comentarii revoltate, indignate și zemflitoare, meme, parafraze și luări de poziție.

Și??? Și?? Și?

A trecut mai bine de o lună!!! Și?
Între timp, Naumovici și-a dezmințit implicarea, automat premisele de profesionalism în comunicare comercială au dispărut. De parcă doar Naumovici poate face în țara asta o campanie inteligentă, sau de parcă tot el n-ar putea greși niciodată.

DA, au fost zeci de mii de reacții în SM, direct pentru campanie sau derivate!!! Aparent un succes imens, pentru că, nu-i așa, ”publicitatea negativă e tot publicitate” (NU! Poate fi inclusiv condamnarea la moarte a unei organizații imprudente!)

Sunteți marketeri! Nu pierdeți din vedere un lucru esențial: comunicarea costă și vă poate costa. Dacă nu este orientată către segmentul(ele) adecvat(e), dacă nu ajunge mesajul sau e distorsionat sau nu se decodează corect de către segment(e), plătiți! Și dacă în urma campaniei nu câștigați măcar imagine pozitivă și notorietate, ideal și clienți noi, ați pierdut cu un imens succes timpul și banii!

Care a fost câștigul campaniei ăsteia?
R: onest vorbind, nu avem de unde ști! Dacă Charm Studio și-a găsit angajatele căutate, putem vorbi despre un succes. A sunat careva dintre voi acolo să ceară informații? A primit?

A câștigat Charm Studios notorietate?
R1: evident, DAR e pozitivă? După virulența mesajelor fie ele serioase , fie zemflitoare, nu prea pare…
R2: evident, DAR în rândul cui? Măcar o parte dintre cei/ cele care au comentat merg să se angajeze acolo? Recomandă Charm Studios cunoștințelor ca fiind un angajator bun? Cel mai probabil NU.
R3: evident, DAR în rândul cui? Măcar o parte dintre cei/ cele care au comentat vor cumpăra servicii Charm Studios? De regulă, pentru protecția angajatelor, serviciile nu-s disponibile în țara de origine. Răspunsul e și de data aceasta NU.

Bine, dar prostituția e ilegală!
R: de ce discutăm despre prostituție? Ce stiți despre subiectul prostituție cu adevarat relevant? Ce știți despre subiectul video-chat? D.p.d.v., al legislației românești, vă asigur că afacerea este legală.

Ok, dar e lipsit de moralitate/ promovează modele indezirabile social pentru tinerele românce
R: cred să e singura parte pozitivă a campaniei acesteia este faptul că a scos la lumină subiecte delicate legate de: limite și consecințe psihologice ale profesiei; educație parentală deficitară; instruire generală deficitară (inclusiv sexuală); sărăcie; inegalitate de gen; hipersexualizare a imaginii femeii; existenta unor limite între profesii; prostituție; trafic de ființe umane și o grămadă de alte probleme conexe, unele extrem de dureroase în plan social în România.
Bun au fost scoase la lumină, abordate, discutate, științific sau vulgar, mirean (lumesc, laic, nebisericesc) sau religios, ȘIIIIIIIII?
Ați văzut demarat vreun proiect de lege? Dezbateri publice? Programe educaționale? Măsuri de prevenție a fenomenelor negative colaterale? Abia atunci am fi putut vorbi despre efecte sociale pozitive, altfel…

Apa trece, pietrele rămân!

Din pacate, rămâne și realitatea unor probleme sociale ignorate, dar intens exploatate!

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *