Începem seria recomandărilor pentru bugetul studențesc, promisă în articolul precedent. Astăzi, cele mai accesibile financiar modalități de demachiere pentru pasul 0 – în bază de ulei.
Aveți opțiunea ulei simplu – emulsifiant, fie el in forma:
- solidă cum e cel de cocos (dacă e din sursă certificată, îl puteți mânca și pe biscuiți). Aveți la DM și Lidl și Farmacia Tei variante. Maxim 15 ron borcanul, vă ”ține” până vă plictisiți!
- lichidă – simplu (mono-produs) sau mixat (argan+ jojoba+ migdale etc.). Aici e valabil cam orice fel de ulei (merge inclusiv uleiul de bucătărie) – NU și cel de ricin!!! (acela e ff dens si lipicios)
- cremele demachiante – mai mult sau mai puțin fluide. Aveți clasicul demachiant Doina, apoi Bioten, Elmiplant, și… pasiunea mea- produsele poloneze, ieftine și foarte bune.
Sfaturi utile:
- dacă doriți alternative buget (maxim 15 ron când vă orientați pentru astfel de produs), căutați în magazinele fizice de la metrou, la plafar, in hypermarket-uri. Personal, on-line n-am găsit alternative prietenoase cu banii voștri! (Luăm in considerare și taxele de transport!);
- puteți folosi chiar și ulei de masaj pt bebeluși;
- aici un tutorial video de 1 minut despre aplicarea uleiului demachiant și înlăturarea sa folosind pasul intermediar (care nu e obligatoriu!!!) – un prosopel ud sau make-up eraser.
Există și formule mixte: uleiuri/creme care au au încorporați agenți tensioactivi-surfactanți (de spălare)
- Uleiuri dedicate – exemplu aici Ulei demachiant Uriage
- Creme dedicate – exemplu mai buget friendly aici.
Și la Romina, un articol intreg despre balsamuri demachiante.
Acestea, teoretic, n-ar necesita o îndepărtare ulterioară cu alt produs (gel de curățare/syndet/spumă de curațare). Practic însă, vă sfătuiesc să urmați același tipar, întrucât multe dintre produsele de acest gen lasă o senzație ușor uleioasă pe ten după clătirea lor cu apă.
Din păcate, opțiunile budget friendly aici sunt reduse – prețul minim este in jur de 35 ron, majoritatea celor accesibile nefiind comercializate în România.
Vă reamintesc că, indiferent de complexitate, aceste produse sunt destinate îndepărtării stratului de machiaj și/sau spf-ului (produsul aplicat pentru protecție solară) precum și a celorlalte impurități de pe ten.
Aceste produse, vor fi ulterior îndepărtate (după ce au ”colectat” impuritățile de pe ten) folosind:
- opțional (pas intermediar): makeup eraser și/sau apă micelară;
- obligatoriu: gel de curățare/syndet/spumă de curățare.
De ce nu e cazul să-mi bat foarte tare capul cu produsul acesta și pot alege o varianta accesibilă ca preț, chiar dacă am restul produselor mai scumpe?
R: pentru că nu ramâne pe piele!!! Îl speli! Practic, îl îndepărtezi rapid/rămâne atât de puțin timp în contact cu pielea, încât aproape nu contează!
Cum îl aplic?
Cu miscari gentile pe întreaga față, emulsionând straturile ce se doresc îndepărtate. Cu degetele e mai simplu, mai puțin lezant pentru piele și mai economic. Dacă vă simțiți mai confortabil însă, puteți folosi dischete demachiante.
Vă reamintesc că scopul demachierii nu este să vă distrugeți fața și să o simțiți uscată și scârțâind, astfel încât trebuie folosite produse și manevre delicate, care să nu lezeze pielea.
DA! Chiar și în cazul tenurilor acneice sau grase, curățarea trebuie să fie blândă. Dacă veți folosi produse care să o usuce excesiv, pielea va reacționa apărându-se, și va produce și mai mult sebum.
Cum verific curățarea?
După clătire, când vă tamponați fața, prosopul alb rămâne curat! Dacă nu, una dintre faze nu a fost efectuată corespunzător!
DA! Puteți obține aceleași rezultate cu produse de 2-100 ori mai scumpe, unele dintre acestea au poate o textura mai placută și vă pot gâdila și orgoliul, fiindcă folosiți produse scumpe. E o chestiune de marketing! Și e alegerea voastră!
Daca doriți alternative mai scumpe, e suficient să-mi solicitați mărci sau mă puteti întreba direct despre mărcile pe care intenționați să le achiziționați.
N.b., acesta este în același timp și un articol în care demontez tot ceea se străduiesc colegii dvs., din industria beauty și publicitate să construiască: mituri, legende și imagini care încântă cumpărătorul și camuflează discret realitatea.
Aștept feedback!
Photo by Humphrey Muleba on Unsplash