De ce să mă crezi când îți spun că e o mizerie?

Photo by JC Gellidon on Unsplash

De ce să mă crezi când îți spun că e o mizerie?

DA, ce a facut demoazela Ich cu loteria ”pentru” Institutul Cantacuzino e o mizerie!

Așa intrăm pe spinosul teritoriu al cercetărilor de marketing, mai exact fix în zona în care îmi selectez sursele de informare și iau în considerare, prealabil, credibilitatea lor înainte e a-mi permite să formulez public o afirmație pe baza lor. 

Din punct de vedere personal, partea asta intră la capitolul reputație, pe care ți-o poți șifona lesne când rumegi bălării. Intră cu ocazia asta și la bârfa, hate speech sau cum vrei să mai numesti vorba aruncată aiurea. Sfatul meu: înainte de a scrie/vorbi, gândește de 3 ori. Și, dacă ai comis-o, recunoaște și-ți cere scuze! De cele mai multe ori ajută. 

Partea cu adevarat dură vine când lucrezi, și ești plătit pentru afirmațiile de research, și atunci e iar nostim, fiindcă riști să nu mai ai ce pune pe masă și chiar să schimbi branșa după un șir mai lung sau scurt de afirmații nedocumentate, pentru că, ce să vezi? Bani! Furnizezi output slab, pentru că lipsă de documentare, clientul cumpără ce informație eronată vinzi, aplică strategia și… minune: fail! Apoi fail si tu!

Revenind, de ce m-ai crede? Pentru că, practic, în situația dată îți servesc informație gata procesată. Si te scutesc de efortul de a căuta.

Tehnic, ar fi, în principal, două motive:

  1. Ți-am fost profă, și dacă ai ajuns aici, știi deja: ce tip de idei pot expune, că știu ce vorbesc profesional și că detest bălăcareala ieftină (adică nu m-ai auzit la ore vorbind aiurea despre oameni). Ca logică urmare, beneficiez de credit. Regula pe care ți-am predat-o la curs spune că, în situațiile în care nu există implicare emoțională pe subiect sau nu e trezită vreo curiozitate bruscă (nu apare un grad oarecare de interes), iei informația ca atare, ”nemestecată”, deci am dreptate! – asta a fost varianta #credeșinucerceta.
  2. Dacă apelezi la capul tău, ceea ce e foarte ok, și decizi că-ți faci investigații, uită-te cu atenție la: surse oficiale; opinii ale unor oameni credibili în branșă; oameni reper pentru bun simț și coloană vertebrală. Strânge informațiile, pune-le cap la cap (procesează-le) și trage singur(ă) concluzii. – asta a fost varianta #gândesccucapulmeu

Sursele puse la dispozitie de mine sunt: aici – unde e parcurs tot traseul de documentare și agregare a informațiilor indicat de mine un rând mai sus, motiv pentru care eu însămi am agreeat opinia doamnei, si respectiv aici, unde ai un profil ready made, într-un limbaj accesibil și colorat, pentru care trebuie să-mi dai credit că e facut destul de fair, sau să citești minim 3 cărți bune de Consumer Behaviour. Ce alegi???

Felicitări, tocmai ai participat la un studiu individual de marketing!!!

Cum fac un studiu de marketing (mk research): definesc obiective; caut surse credibile, adun și procesez informații, emit o concluzie pertinentă („livrez output”)

N.B., orice citești și procesezi trebuie să nu contrazică simțul comun (bunul simț popular) altfel va trebui să o iei de la capăt. De ce? Pentru că…minim 3 cărți bune de Consumer Behaviour. Te încumeți?

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *